מידע מקצועי

רשות התאגידים – עדכונים וחידושים

04/03/2024

לקוחות וידידים יקרים!

להלן מספר חידושים שרשות התאגידים ביצעה:

בחירת שם לחברה חדשה – בדיקת האפשרות לשם החברה ע”י חיפוש שמות של חברות בעלות שם דומה  – בקלות וללא עלות 

רשות התאגידים יצרה מנוע חיפוש חדש לשימוש הציבור לבדיקת שם חברה מוצע עם הגשת בקשה לרישום חברה או שינוי שם, כדי לבדוק את הסבירות לאישור השם ע”י חיפוש שמות של חברות בעלות שם דומה. 

מנוע השמות נועד לשמש כלי עזר קל לשימוש בבחירת שם חברה, אשר באמצעותו תוכלו לבדוק ביעילות את רמת הקרבה של השם הנבחר על ידכם לשם תאגיד או סימן מסחר קיימים, בטרם הגשת בקשה לרישום חברה או לשינוי שם לרשמת החברות. למעשה, עם הצגת תוצאות מנוע שמות תאגידים, תוכלו לקבל אינדיקציה אודות סיכויי שם החברה להירשם במרשם החברות ולהקטין את סיכויי דחיית הבקשה.

שימו לב! החל מיום 11.2.2024 בדיקת שם חברה במנוע שמות תאגידים הינה חלק מובנה מהגשת הבקשה. השם המוצע לא יועבר לבחינת יחידת החברות כאשר קיים תאגיד בשם דומה, אלא אם כן יומצא אישור מהתאגיד הרשום על הסכמתו לשימוש בשם דומה ברישום החברה החדשה.

תוכלו להיעזר במנוע בעת מילוי הבקשה לרישום חברה או שינוי שם חברה באתר “תאגידים ברשת” ללא צורך בהזדהות ממשלתית.

מנוע השמות

הבדיקה במנוע החיפוש מהווה אינדיקציה בלבד, ואינה מהווה תחליף לבדיקת שם חברה מוצע גם על ידי נציגי יחידת החברות בהתאם לעקרונות לפיהם נבחן שם חברה ולפי הוראות חוק החברות.


צא’ט אנושי למענה לפניות באתר רשות התאגידים  

רשות התאגידים פתחה ערוץ נוסף וזמין לפניות בענייני חברות ושותפיות. 

במקום להמתין על הקו למענה טלפוני, ניתן ליצור קשר בצ’אט ולקבל מענה מיידי. 

על מנת לפנות בצ’אט יש להיכנס לכל אחד מהשירותים הניתנים על ידי החברות והשותפויות באתר רשות התאגידים – ללחוץ על “קבלת שירות ויצירת קשר עם הרשות בעת הזאת” ואז ללחוץ על “צ’אט אנושי”. 

לאתר רשות התאגידים 


הרחבת המידע המוצג בנסח החברה  

רשות התאגידים עדכנה את נסח החברה, שיכלול מעכשיו מידע גם על קניין רוחני שבבעלות החברה (פטנטים וסימני מסחר) ומידע מבנק ישראל אודות הגבלות הקיימות על החברה ככל וישנן, וזאת ללא שינוי עלות הנסח. מדובר במידע נוסף שניתן להפיק על כל חברה. 

דוגמה פטנטים 

נסח עם מידע מבנק ישראל 

לרשותכם בכל שאלה והבהרה. 

בתקווה לימים שקטים יותר. 

בברכה, צוות שטרק את שטרק, רו”ח

דילוג לתוכן