מידע מקצועי

רשות המיסים – עדכונים בעקבות המלחמה: דחיית מועד התוקף של מודל “חשבוניות ישראל” וזירוז קבלת החזרי מס

24/10/2023

לקוחות וידידים יקרים!

מודל “חשבוניות ישראל” – עדכון 

לאור המצב הביטחוני רשות המסים תאפשר ניכוי מס תשומות מחשבונית מס גם ללא מספר הקצאה עד ליום 31 במרץ 2024.

בהמשך להודעתנו על תיקון חוק מס ערך מוסף שנועד לסייע במאבק לתופעת החשבוניות הפיקטיביות, הרינו להודיע על דחייה ביישום המודל:

חשבוניות מס הנושאות תאריך שבין 1.1.24 לבין  31.3.24, יותרו לניכוי כמס תשומות גם ללא מספר הקצאה, בשל הכרתן כ”מסמך אחר”.

לנוכח הדיווח המפורט למע”מ (קובץ 874PCN), מובהר כי למרות הגדרת החשבוניות כאמור כ”מסמך אחר”, נדרש להמשיך ולדווח אותן כתשומה רגילה, ולא לסווגן בדיווח המפורט כמסמך אחר.

עם זאת, לאור העובדה שרשות המסים כבר ערוכה ליישום החוק, עוסקים שהשלימו את הפיתוח הטכנולוגי ויבקשו מספרי הקצאה החל מה-1 בינואר 2024, יקבלו מספר הקצאה ואף יזכו לזירוז בטיפול בהחזרי מע”מ.

רשות המסים שבה ומזכירה כי לתהליכי ההזדהות החדשה וההסמכות הנדרשות ליישום התיקון לחוק, קיימת השפעה על מערכי מס אחרים שיש בהם לייעל ולשפר את הממשקים השונים מול רשות המסים (חיבור ישיר לשעם באמצעות ה API השונים). לפיכך, ממליצה לקדם תהליכים אלו ללא קשר לעדכון המפורט במסמך זה.

להודעה המלאה


רשות המיסים מעבירה לעסקים החזרי מס בהיקף של 256 מיליון שקלים במהלך יזום ומזורז 

במסגרת המהלך היזום, שוחררו במס הכנסה יתרות זכות הנובעות מדוחות לשנות מס 2019 – 2022, בגובה של עד 150,000 ש”ח לדו”ח. חלק מהכספים כבר נכנסו בהדרגה לחשבונות הבנק במהלך השבוע האחרון, והמהלך יגיע לסיומו בסוף השבוע עם כניסתם של החזרים בסכומים משמעותיים נוספים לחשבונות הבנק. 

להודעה המלאה


הקלות שפורסמו על ידי מס הכנסה בעקבות המלחמה: 

  1. הארכת תוקף הקפאת הליכי גבייה ואכיפה בכלל מערכי המס עד ליום 1.12.2023. 
  2. מענה מיוחד למייצגים המגויסים לשרות המילואים גם בתיבת פניות ייעודיות במטה אכיפת הגביה ברשות המיסים haravot-barzel-veahifa@taxes.gov.il

לרשותכם בכל שאלה והבהרה. 

בתקווה לימים שקטים יותר. 

בברכה,

צוות שטרק את שטרק, רו”ח

דילוג לתוכן