מידע מקצועי

רו”ח איריס שטרק בתוכנית הכלכלית “כלכלי בלילה” בהנחיית דני רופ בערוץ 14 – החלטת הסנאט בארה”ב לגבי חבילת הסיוע, עניין אכיפת טיקטוק בארה”ב ומודל קיצור שבוע העבודה לארבעה ימים.

בתוכנית “כלכלי בלילה” בהנחיית דני רופ, בה אני משתתפת, התייחסתי למספר נושאים שעל סדר היום-
החלטת הסנאט בארה”ב לגבי הסיוע בסך של כ 14.7 מיליארד דולר לישראל,
החלטה נוספת של הסנאט בעניין האכיפה על טיקטוק בארה”ב, וכן התייחסות למודל של קיצור שבוע העבודה לארבעה ימים, המקודם כעת בסינגפור.

בעניין חבילת הסיוע של ארה”ב לישראל, המורכבת מאספקת נשק על בסיס רכש גומלין המאפשר בחלקו קניה מארה”ב ובחלקו בישראל. זו אמירה ותמיכה משמעותית של הנשיא ביידן, הרואה בישראל חלק אינטגרלי בהגנה על המזה”ת.

הסנאט האמריקאי אישר את הצעת החוק שתחייב את חברת האם של טיקטוק, בייטדאנס הסינית למכור את פעילות טיקטוק בארה”ב. אם המכירה לא תתקיים בתוך מספר חודשים, ייאסר בארה”ב השימוש בטיקטוק.

הערכות שהסינים יפנו לבתי המשפט. התפקיד של המדינה, וזה נכון בארה”ב וגם בישראל, הוא לספק הגנת מידע והגנת הפרטיות לאזרחים, באמצעות חקיקה, באותם מקומות בהם הם נמצאים בסכנה.

בהתייחס לשבוע עבודה מקוצר של ארבעה ימים, ניתן לומר שבמשבר הקורונה השתנו סדרי עולם והבנו שאפשר לעבוד מהבית. גם במשרדי ממשלה יש יום עבודה מהבית ויום מקוצר. הגמישות הנדרשת ממעסיקים לדור העובדים הצעירים בכלל ולטאלנטים בפרט, מחייבת ללכת לקראת מודלים חדשים ולמדוד תוצאות לפי תפוקות, ולא עפ”י כמות שעות העבודה.

מוזמנים לצפות ב”כלכלי בלילה” בערוץ 14

דילוג לתוכן