מידע מקצועי

רו”ח איריס שטרק בכתבה של אלה לוי בגלובס – בנושא המתמחים בראיית חשבון. 30.01.2024

מוזמנים לקרוא כתבה בה השתתפתי של אלה לוי בגלובס, בנושא המתמחים בראיית חשבון.

בתקופת כהונתי כנשיאת לשכת רואי חשבון, (בין השנים 2018-21) הובלתי בשיתוף מועצת רו”ח ובאישור המל”ג את הרפורמה בתוכנית הלימודים באקדמיה, להתאמה לשינויים במקצוע, ובמטרה לעודד יותר סטודנטים לבחור בלימודי חשבונאות.
בנוסף, הובלתי את הרפורמה בלימודי החשבונאות והצמדתם לפיקוח אקדמי לבנות סמינר בנות יעקב.
אלו מהלכים אסטרטגיים שכעת, לאחר 3 שנות לימוד ועם סיום המחזור הראשון של לימודי הרפורמה בתוכנית הלימודים (חלקם כעת ורובם בקיץ הקרוב), אנו רואים בשטח את הניצנים של תהליכים אלו, ואת הבוגרים הראשונים של הרפורמה.
כבר יש יותר בוגרי ראיית חשבון, ואני מעריכה שמגמה זו תמשיך ותגדל.
מבחינת המעסיקים- יש לשמור על השכר ההוגן והראוי למתמחים, להגן על מהלך שינוי ועדכון השכר שנעשה ע”י השוק בשנים האחרונות. מבחינת המתמחים- מומלץ להגיע להתמחוית גם בפירמות הבינוניות והקטנות, כך תוכלו להתנסות במגוון רחב של נושאים ולקחת חלק משמעותי בעבודת המקצוע.

בדבריי בגלובס התייחסתי להלן –
רו”ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון לשעבר ושותפה מנהלת בשטרק את שטרק, מסבירה כי חלק נוסף בפאזל הוא כניסתן לשוק של רואות חשבון חרדיות, שלמדו במסלול לימודים ייחודי שנפתח בעקבות הרפורמה בלימודי ראיית חשבון”.

“המחזור הראשון של בית יעקב, שזה בנות שסיימו בהצטיינות את הלימודים והבחינות, הגדיל מאוד את ההיצע. הן מככבות בשוק והיום זה כנראה אחד המוסדות הגדולים מבין מוסדות הלימוד שמוציא בוגרים בחשבונאות, אז יש לנו גידול איכותי בהיצע, שהשגנו בעזרת הרפורמה ובעזרת השינוי של החרדיות”.

עם זאת, לדברי רו”ח שטרק, ההיצע הזה לא מגיע לכלל משרדי רואי החשבון במשק. “בהתמחות הרוב הגדול של הסטודנטים הולכים למשרדים הגדולים, והמשרדים הגדולים אומרים ‘יש לנו מספיק ואנחנו יכולים לבחור’. אבל לבינוניים לצערי אין מתמחים. יש איזה הלך רוח כזה שבעיניי הוא שגוי, שצריך להתמחות במשרד גדול ולא בינוני. המשרדים הבינוניים עדיין סובלים בהחלט ממחסור”.

מוזמנים לקרוא את הכתבה המלאה
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001469004&from=whatsapp

דילוג לתוכן