מידע מקצועי

הקמת מרשם בעלי שליטה סופיים בתאגידים – שיתוף ציבור בתהליך

19/07/2023

לקוחות וידידים יקרים!

לבקשת רשות התאגידים, אנו מביאים בפניכם פרסום על האפשרות להקמת מרשם בעלי שליטה בתאגידים – חשוב לקרוא ולהגיב. המרשם ישפיע על כלל התאגידים במשק. לרבות תאגידים, עסקיים כולל חברות ושותפויות וכן מלכ”רים כולל עמותות וחל”צ.

משרד המשפטים בוחן את הקמתו של מרשם בעלי שליטה סופיים בישויות משפטיות, במטרה להגביר את השקיפות בפעילותן של ישויות משפטיות בישראל בכלל, ולסייע לרשויות אכיפת החוק להתחקות אחר העומדים מאחורי התאגידים, לצורך הגברת האפקטיביות של המאבק בפשיעה חמורה ובהלבנת הון ומימון טרור בפרט.

לצורך העבודה על הקמת המרשם, הוקם צוות פנימי במשרד המשפטים, הכולל את הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, רשות התאגידים, חטיבת תכנון מדיניות ואסטרטגיה ויחידת ייעוץ וחקיקה, כאשר התהליך נמצא כעת בשלבים ראשוניים של מיפוי הסוגיות הקיימות והחלופות השונות לאור הסטנדרט הבינ”ל.

הציבור הרחב מוזמן להגיש התייחסויות בנושא עד ליום 31/07/2023 בדואר אלקטרוני למרכזי הצוות במייל:  .impaoffice@justice.gov.il. בעת שליחת התייחסות, נא ציינו את שם הארגון, אופי העסק ופרטי הקשר. כלל ההתייחסויות שיועברו ייבחנו ומשרד המשפטים, בהתאם לשיקול דעתו, יצור קשר עם מגיש ההתייחסות להמשך שיח בנושא זה.

לפרסום המלא לחצו כאן

בברכה,

צוות שטרק את שטרק, רו”ח

דילוג לתוכן